bakgrund

Bloggintresserade

fredag 16 augusti 2013

Kort till Mååånga magnolia tävlingar!!!

Go middag på er!!

Imorgon ska vi på kalas och jag har gjort ett killkort, fast ett sött sådant med en magnoliakille på.

Ovanligt för att vara mig, men det är kul att göra något annat med.

Jag har letat upp många magnoliautmaningar så detta kort kommer att ingå i mååånga sådana.

Jag började att stansa ut stommen med min enda go kreate die, Large frilly frame #7  Magnolia midweek - shaped card ;) , Min underbara nya die (hörndie) från joy fick oxå vara med och så spets och band  Magnolia Licious. Jag gör mitt kort i svart och vitt, eftersom det var en utmaning för Magnolia down under


Här ser ni mitt motiv målat i svarta toner ( copic)
Jag har använt mig av W 00,02,04,06,08,10
Och så lite blommor
Ramen är en die från Marianne design, den är sååå snygg.



Så mitt färdiga kort, efter en skiss från Simply Magnolia




Magnolia Mania hade en bingoutmaning:


Jag valde Edvin blue och brads ;)

Och sista Lovely Hänglar, sweet Magnolia hade buttons or bows


 Jag tror att jag har fått med allt och det var jättekul att göra ett kort som passade till alla dessa utmaningar.
Hoppas födelsedagsbarnet oxå gillar sitt kort.


I would like to enter  these challenges with my card <3

Lovely Hänglar, sweet Magnolia
Magnolia mania
Magnolia Licious
Magnolia down under
Midweek Magnolia
Simply Magnolia


Kram på er/ Johanna.

12 kommentarer:

  1. Håller alla tummar för dig, jättefint kort, så fint färglagt utan en massa färger!
    /H

    SvaraRadera
  2. This is so perfect for a male recipient! I love the technique you used to color Edwin. Your card is strong and manly! Perfect! Thank you for joining the Magnolia-licious Lace Challenge!

    XO,
    Chris

    SvaraRadera
  3. Stunning card - the strong tones are perfect for a male. Love the shape and detailing.
    Thanx so much for joining us at MDUC this week.
    xXx

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt killkort!! Älskar allt från din färgläggning till komposition! kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Fab card, lovely colouring, just perfect for our black and white challenge at MDUC this week
    Hugs
    Kat xx

    SvaraRadera
  6. Tack för att du lämnade ett spår i min blogg, så att jag hittade till dig!!
    Jättefint kort - kul med bara svartvit färgskala! Det finns så mycket snygga detaljer att kika runt på och njuta av - de gillar jag! Lovely!!

    SvaraRadera
  7. Terrific card, Johanna. I've never tried black and white colour combo--looks like quite a challenge. Love this cute Edwin. Thanks for sharing your card with us at the Magnolia-licious Challenge.
    Hugs,
    Norma

    SvaraRadera
  8. This is the perfect male card Johanna, fabulous design, sweet Edwin and amazing details. Thank you so much for sharing this with us at the Magnolia-licious Challenge Blog!
    Hugs
    Suzi x

    SvaraRadera
  9. Hi Johanna, I am back with my other DT hat on and want to
    thank you so much for sharing this with us at the Midweek Magnolia Challenge Blog!
    Hugs
    Suzi x

    SvaraRadera
  10. Darling black and white card. Fabulous coloring on this adorable Edwin. Thank you for sharing it with us at Midweek Magnolias.
    Hugz,
    Cathy Lee

    SvaraRadera
  11. A gorgeous creation you´ve made :0)))

    Thanks for playing with us at Magnolia Mania ;0)

    Hugs Nicole

    SvaraRadera
  12. Here I´m again for an other challenge ;0)...wonderful design with the sketch :0)))

    Thanks for playing with us at Simply Magnolia ;0)

    Hugs Nicole

    SvaraRadera