bakgrund

Bloggintresserade

söndag 1 januari 2012

Nytt år, här ska skapas!!!

Hej!

Hoppas alla hade en härlig nyårsafton igår, här i Oskarshamn hade vi 10 minus, brrr kallt som attan, men det hindrade inte min dotter från att springa ute för att kolla alla fyrverkerier, som hon sedan ritade av.

Jag har gjort 2 kort idag, min vän Anette la till mig på facebook i en grupp där man ska göra 1 julkort i veckan, jag fick stora darren, dels för att jag inte skickar 52 kort och så gör jag nog inte så många julkort heller under året, men det var visst inget tvång att göra 1 i veckan, phuuu skönt ; )).


Jag har iallafall gjort årets första julkort, jag gjorde det med Magnolias igentligen alla hjärtans dags stämpel, men jag tyckte hon passar till jul också. Jag målade henne med promarker och tyckte att det var rätt så kul, annars målar jag igentligen med copics, jag tror nog att man kan blanda dessa pennor, ska göra försök med det, jag har även lovat mig själv att ÖVA att måla, behöver bli bättre på det....
Poinsettan är en die från magnolia, den är så användbar och jag älskar den.




Jag har även gjort ett tackkort till vår chef som ska sluta, väldigt, väldigt  tråkigt, men en del behöver väl nya utmaningar..... Sånt är livet.
Jag har använt mig av en bild från pion designs klippark.
Band som är köpt från hobbyhärvan i Västervik (stelt pärlband)
Stans set från Martha Stewart (jag älskar den stansen)
en pärla från Tim Holtz
En blomma som finaste BellaMio har gjort, måste bara lära mig hur hon gör dem....

Och så här blev kortet.


Ha en god fortsättning, kram Johanna.

7 kommentarer:

  1. "Ein Frohes Neues Jahr", ganz tolle Karten.
    Viele Grüße
    Bastelfalter

    SvaraRadera
  2. God fortsättning..
    Underbara kort. Så snyggt du har satt blomman på sista kortet. Det ska jag komma ihåg. MYCKET SNYGGT!!

    Kranm Anneli

    SvaraRadera
  3. Åh de blev jättevackra båda två! Ja, den stansen är verkligen läcker! God fortsättning :) kram

    SvaraRadera
  4. Nice cards, you know what they say about the coloring, practice, practice, practice. I still do it. Hugs

    SvaraRadera
  5. Underbart fina båda korten!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  6. Åh såå vackra kort båda två!! Julkortet är ju bara såå söt :)

    God fortsättning!!!


    Kramiz Majsan

    SvaraRadera
  7. Tack för din fina kommentar under inlägget om min favoritlista!

    Så mycket fint du skapar. Lycka till med Julkorten :)
    Gott nytt år!

    SvaraRadera